Ingress – svet okrog vas ni tak, kot se zdi
Ljubitelji geocachinga in znanstvene fantastike boste zagotovo navdušeni nad to igro.
Ingress je igra, ki jo igrate na vašem pametnem telefonu (Android in iOS). Mnogi igro na kratko opišejo kot mešanico med geocachingom in “ujemi zastavo” (angl. capture the flag). Čisto na kratko, je to res. Gre se za igro zavzemanja točk in ozemlja. Sama zgodba znotraj igre ponuja še veliko več, a v to se zaenkrat ne bomo poglabljali.
Za igranje igre potrebujete pametni telefon s prenosom podatkov in GPS.
V igri sta dve ekipi, modra (Resistance) in zelena (Enlightened). Ko igro Ingress namestite na vaš telefon, najprej izberete ekipo in vaš vzdevek. Tega kasneje ne morete zamenjati. Ekipi v igri se borita za ozemlje. Ozemlje sestavljajo točke (portali oz. portals), povezave med točkami (links) ter polja (fields).
Točke oziroma portali so običajno postavljeni zraven zgodovinsko-kulturnih znamenitosti, naprimer ob kipih, spomenikih, pomembnih stavbah, pa tudi ob kakšni bolj urbani točki, kot na primer ob grafitih, avtobusnih postajah ali poštah. Za zavzemanje portala in/ali ozemlja, morate biti fizično prisotni na lokaciji. Portal zavzamete tako, da nanj namestite oddajnike (angl. deploy resonators). Če imata dva portala nameščena vseh osem oddajnikov, jih lahko med seboj povežete v ravni črti. Ampak pozor! Povezave se ne morejo sekati.
Za vzpostavitev povezave morate biti prisotni pri enemu od portalov, od drugega pa potrebujete ključ. Če povežete tri portale med seboj v trikotnik, boste s tem ustvarili polje. Polja so vedno definirana s trikotniki. Štirikotnik, na primer, ne ustvari polja. Če so na portalu nameščeni oddajniki nasprotne ekipe, jih lahko napadete in po uničenju, namestite svoje. Portal brez oddajnikov je siv (ga ni ujela nobena ekipa), barvo pa spremeni ko namestite prvi oddajnik.
Vse predmete (oddajnike, ključa, orožje, ščite in ostalo) dobite tako, da obiščete portal in kliknete na gumb Hack. To storite na modrih in zelenih portalih, barva ni pomembna. A za vsako stvar, ki jo naredite (nameščanje oddajnikov, proženje orožja …) potrebujete energijo oz XM (exotic matter). Energija se v večji meri nahaja okrog portalov (prikazana je kot majhne modre pike na zemljevidu), a v manjši meri tudi drugje. Energijo avtomatično poberete, ko jo imate v bližini, indikator kapacitete energije pa je na vrhu zaslona. Ko je vrstica polna, vam aplikacija ne bo več pobirala XM v rangu. Če je vrstica prazna, vam aplikacija ne bo dovolila nobene operacije.
Sama igra se največ igra v mestih, a za večja polja so strateške točke največkrat v hribih.
Pri geocachingu vsak zaklad najdete le enkrat, pri Ingressu pa točko običajno obiščete večkrat. Tako imate lahko v svojem domačem kraju popestritev tudi, ko ste našli že vse zaklade v okolici. Ko se pa odpravite na izlet, pa lahko igri kombinirate.
Detajlov o sami igri je kar nekaj, a vsega se naučite sproti. Za začetek lahko namestite aplikacijo in greste skozi trening, ki vam pokaže osnovno igro.
Dober povzetek je v dokumentu Portals: How do they work? Nekoliko bolj pesniški pa je zapis Art of Ingress.
Igra postane še posebej zanimiva, ko sodelujete z drugimi igralci v svoji ekipi pri vzpostavljanju večjih polj, čez celo državo ali celo kontinent.
Zemljevid lahko spremljate na
https://www.ingress.com/intel
Naj vas slika ne zavede. Velikost polj, število polj in igralcev se redno izmenjuje. Zmage pri tej igri ni, igra je vedno v gibanju.
Kip z naslovne fotografije je hkrati tudi virtualni zaklad Working Downtown. 🙂 Z najdbo in vpisom ni bilo težav, čisto drugače pa bi bilo, če bi hotel sklatiti tamkajšnji portal. Ker ne gre brez prenosa podatkov, je igranje zunaj EU precej omejeno.
Ja, zame tudi v EU zaradi prenosa podatkov. Taklemamo. Kar naj se drugi pobijajo, jest raje iščem 😀
Igranje izven slovenije je možno s predplačniškimi SIM karticami, že ustaljena praksa vseh internetnih zasvojencev.