Geotrip ’17: petnajst držav v enem dnevu
Bi lahko bilo kaj boljšega kot 24 ur, preživetih na geolovu? Tudi če ne bi imeli časa jesti in spati? Točno to je 15. aprila 2017 naredila skupina finskih prijateljev geolovcev. Rimaju, Harjus, Weellu in Wesbridge so postavili nov neuraden svetovni rekord z obiskom 15 držav v 22 urah in 25 minutah. Leteči Finci, kot smo jih poimenovali, so celotno zgodbo zabeležili na spletni strani v finščini. Veliko finskih oboževalcev in geolovskih navdušencev je njihovo pot spremljalo v živo (Live Tracking).
Prolog
Skupina štirih prijateljev se je že velikokrat odpravila na krajše skupne geoizlete. Na prvem daljšem izletu leta 2011 so obiskali Nemčijo, Belgijo, Luksemburg in Francijo. Takrat je padla ideja o tem norem podvigu. Tistega leta je skupina iz Nizozemske postavila rekord z obiskom 15 različnih držav v enem samem dnevu, za kar je potrebovala natanko 23 ur in 4 minute. Finci so se o prevzemu rekorda dolgo samo pogovarjali in šele po petih letih začeli kovati prve konkretne načrte.
Najprej so želeli porušiti rekord s tem, da bi na zemljevid dodali še eno državo. S tem ne bi podrli le geolovskega rekorda, ampak tudi svetovni rekord v številu obiskanih držav v enem dnevu. Začeli so raziskovati različne možne poti, s katerimi bi pokrili vseh 16 držav, ampak nobena kombinacija ni bila izvedljiva v časovnem okviru 24 ur. Teoretično njihov načrt ni bil izvedljiv, zato so to idejo opustili.
Edini način, kako priti do rekorda, je bil obisk 15 držav v krajšem času kot nizozemska ekipa. Najprej so preverili enako pot, kot so jo opravili Nizozemci, in navigacija jim je pokazala več kot 25 ur. Brez kršitev omejitev hitrosti ni bilo mogoče izboljšati časa in ker gre za Fince, je v njihovi naravi, da se držijo pravil. Najti so morali svojo pot in tako so se začele dolge priprave na podvig. Za dosego cilja pa so potrebovali nič manj kot popoln načrt in idealno linijo skozi države.
Priprave
GPS
Eden glavnih pripomočkov so bile GPS naprave. Vsak član je bil oborožen z Garmin Oregon 700 GPS napravo, na katerih so bili shranjeni zemljevidi Open street maps vseh 15 držav in ena GPX datoteka z izbranimi zakladi in rezervnimi zakladi, v primeru, da bi bili izbrani zakladi neaktivni.
Izbira zakladov
Vsi zakladi so bili izbrani po načelu »drive in« in kriterijema Hitra najdba ter Na poti (bencinske črpalke, počivališča, …). V pripravljalnem obdobju so kontaktirali vse lastnike zakladov in preverili, če je z zakladi vse v redu. Če ne bi našli izbranega zaklada, so za vsak slučaj v vsaki državi izbrali tudi po dva rezervna.
Sledljivčki
Geocaching HQ je sponzoriral odpravo z 21 različnimi neaktivnimi sledljivčki, ki so jih nato odlagali v zaklade po poti. Nekateri med njimi so bili prave geolovske zbirateljske dragocenosti, kot na primer sledljive ploščice Geocaching Lackey Tags, ki jih je običajno mogoče dobiti le osebno od zaposlenih v Geocaching HQ. Enega od teh sta na Madžarskem (GC59XB6) našla dva madžarsko-slovenska geolovska novinca.
Sponzorji
Pred odhodom so pridobili kar nekaj sponzorjev, brez katerih bi bila odprava veliko težje izvedljiva. Najpomembnejši podporniki so bili Garmin (navigacijske naprave), Geocaching.com (sledljivčki), Avis (rent-a-car), Partioaitta (oblačila) in še nekatera manjša finska podjetja.
Približevanje štartni črti
Izlet se je začel kot se spodobi: po geolovsko, z udeležbo na dogodku Dönerstag Meet & Greet v Tamperah. Z novim spominkom v žepu in želodcem polnim kebaba so se odpravili do letališča v Helsinkih in kako uro kasneje pristali v Amsterdamu. Pred odhodom so imeli še točno en dan časa za končne priprave. Po dobrem dolgem spancu so opravili še zadnje nakupe. Za Fince je na splošno znano, da vedno sledijo pravilom in to je veljalo tudi za to ekipo. Pripravljeno so imeli vso potrebno varnostno opremo in nakupljeno vso hrano. Ves možen čas so morali nameniti misiji, saj ni bilo prostora za karkoli drugega. Nekaj ur pred polnočjo so se zasidrali pred prvim zakladom in si z rahlim spancem v avtu nabrali še zadnjih moči.
In akcija!
Napetost pred začetkom poti je naraščala, a Leteči Finci so ostali hladnokrvni. Prvi zaklad so si ogledali že ob prihodu, zato je bil vpis ob natanko 00:00 ekspresen. Z najetim avtomobilom so se nato podali na dolgo popotovanje od zaklada do zaklada.
Pot čez Belgijo in Luksemburg je hitro minila in čez 235 kilometrov so dosegli zabaven nemški zaklad »Rauchen verboten!«, magnetni zaklad, ki ima na hrbtni strani pripet dnevnik. Edini problem je bil, kje pustiti sledljivček. Znašli so se tako, da so ga prilepili blizu zaklada v upanju, da ga bodo drugi geolovci opazili.
Ob 3:15 so že dosegli francoski zaklad. Majhen nano vsebnik se je skrival v prometnem znaku ob cesti. Medtem, ko so se vpisovali, se je ob cesti ustavil neznani avtomobil in začel trobiti. Najbrž je voznik, kot vsi normalni bunkeljni, pomislil, da nekdo s svetilko v roki sredi noči ob cesti potrebuje pomoč. A ne v primeru, če ob cesti srečate Leteče Fince. 😉 Francija je bila znak, da so uspešno opravili s prvo tretjino držav.
V Švici so prvič od začetka tega dne zagledali sonce, ob pogledu na Züriško jezero in Alpe so zapeli njihovi fotoaparati. Zaklad (GC2D9A8) je bil prava nadloga in jim je vzel nekaj časa, saj je bil skrit pod pokrovom vodnega odtoka.
Zaklad v Lihtenštajnu je imel zadnja dva zapisa DNF, zato so preskočili na plan B. V ta rezervni zaklad sedme države po vrsti so se vpisali ob 7:38. Tik za mejo jih je že čakal avstrijski zaklad, ki je bil v njihovih rokah že ob 7:51. Po skoraj polovici prevožene poti in 990 kilometrih so dosegli italijanski zaklad. Po več kot dve in pol urni vožnji je Weellu zabeležil 360º video medtem ko so ostali trije iskali skrivališče zaklada.
Končno so prečkali tudi mejo Slovenije. Njihov izbrani zaklad je bil Sentilj (GC2ZEK8) tik ob meji z Avstrijo, običajen »Drive in« zaklad v bližini bencinskega servisa. Našli so ga ob 15:10. Leteči Finci so se zaklada zelo razveselili, saj so po 400 kilometrih že pogrešali geolov. V svojem zapisu so opozorili, da je bil dnevnik premočen in majhen, sledljivček so pustili kar zraven zaklada. Privoščili pa so si tudi minuto za kofeinski odmor.
Od Slovenije jih je pot vodila proti Hrvaški. Pri prečkanju meje so morali prvič pokazali potne liste in stopiti iz Schengenskega območja, kar jim je vzelo kar nekaj časa. Zaklad je bil le kilometer ali dva oddaljen od meje in skrit v prometnem znaku.
Do madžarskega zaklada jim je uspelo priti ob 17:02. Tudi v ta zaklad so, kot v vse druge, odložili sledljivček, poleg tega pa še lesen finski geokovanec.
Prvi naslednji najditelj tega zaklada je bil nekaj dni kasneje slovenko-madžarski geolovec Janez1957. Geolovski začetnik niti ni vedel, da je v zakladu našel sledljivo ploščico soustanovitelja Geocaching.com Bryana, zato se je z vprašanji obrnil na naš klub. Tako smo tudi izvedeli za podvig Letečih Fincev in se odločili, da bi ga bilo zanimivo predstaviti slovenskim geolovcem.
Do slovaškega zaklada so prispeli ob 19:36. Do takrat so bili že skoraj eno uro pred časovnim načrtom.
Po dolgem dnevu, preživetem v avtomobilu, so ob 20:55 dosegli predzadnji zaklad na Češkem. Navigacija je pokazala, da imajo do zadnjega zaklada še točno eno uro in pol in navdušenje je začelo eksponentno rasti.
Zadnji del se je začel skoraj z nesrečo, pred katero so se zadnji trenutek rešili. Ko je Harjus vzvratno obračal, je iz druge strani z veliko hitrosti pridirkal drug avto. Še pravi čas je nekdo zaklical »Stoj!« in nepoškodovani so krenili proti finalu do Poljske.
Zadnje dejanje
Parkirali so tik ob poljskem zakladu in se vsi štirje zapodili proti koordinatam. Po nekaj sekundah so ugotovili, da tečejo v napačno smer. Obrat za 180º in zadnja škatlica je bila v rokah ob 22:25. Medtem, ko so se vpisovali v dnevnik, je mimoidoči bunkelj v poljščini začel kričati na njih. Vse, kar so razumeli, je bilo »Polizei«. Bunkelj jim je sledil in ko so že četrtič ali petič rekli »Sorry«, je odšel po svoje. Torej lahko rečemo, da je bil konec enak kot celotna ideja: (malo) nor.
Preden so uspeli posneti vsaj eno zmagovalno fotografijo, je začelo deževati. Hitro so jo mahnili proti hotelu in si privoščili trdo prislužen spanec.
Epilog: podvig v številkah
Skupno so z Renault Trafic kombijem prevozili 3,358,6 kilometra (upoštevano je tudi potovanje iz Poljske nazaj), porabili so 314,5 litra diesel goriva, kar je povprečno 9,3 l/100km. Zemljevid poti je zabeležen na Google Zemljevidih.
Država | Zaklad | Načrtovan čas | Dejanski čas |
Nizozemska | Bluspunt (GC4Y2FE) | 00:00 | 00:00 |
Belgija | Bemi62-26 – Pays d’Ourthe-Amblève (GC6F8XY) | 00:37 | 00:36 |
Luksemburg | Lieu-dit 5. An Kuebestrachen (GC6FRQM) | 02:07 | 02:05 |
Nemčija | Moseltal Ost (GC5XWV6) | 02:55 | 02:20 |
Francija | Neuf 3 – Gros chêne (GC6TPFZ) | 03:31 | 03:16 |
Švica | Hörnchens TB und Coin Hotel A3 (GC2D9A8) | 06:59 | 06:34 |
Lihtenštajn | Schaanwalder Residenzhof TB & Coin Hotel FL (GC4RV1N) | 07:54 | 07:38 |
Avstrija | Tisis (GC6419N) | 08:19 | 07:51 |
Italija | Loden (GC1N1WA) | 11:07 | 10:35 |
Slovenija | Sentilj (GC2ZEK8) | 16:02 | 15:10 |
Hrvaška | Crkva Marije Kraljice i Svetog Ladislava (GC6GAG3) | 17:00 | 16:20 |
Madžarska | KERKA-VÁR (GC59XB6) | 17:29 | 17:02 |
Slovaška | D2: Stupava I. (48,5 km) (GC2JZ9K) | 20:22 | 19:36 |
Češka | U dvou lip (GC6J3HN) | 21:52 | 20:55 |
Poljska | Bohuminsky hrad / Annaberg Schloss (GC1G226) | 23:18 | 22:25 |
Stroški: (vključeno je vse, tudi letalske karte, parkirnine, hotel, oprema,…)
- Gorivo za avto (vključno z gorivom do letališča v Helsinkih in nazaj) = 444,51€
- Vinjete = 108,80€
- Cestnine = 32,06€
- Parkirnine (vključno z letališčem v Helsinkih)= 64,30€
- Hotel = 391,40€
- Letalske karte = 316,99€/osebo
- Hrana = 71,74€
- Dodatna oprema za avto = 35,55€
Skupaj = 2416,32€ oz 604,08€/osebo
»Za enako ceno bi lahko potovali malo dlje, ampak geolov ni nekaj, kar bi imelo vedno smisel« – Ekipa Geotrip’17